Na pbnmarket.pl poznasz aktualną ofertę publikacji z linkiem kanonicznym.
Żeby odbiorca dostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale także zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne fachowe i przydatne dla użytkownika artykuły. Ale nie wolno także zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network – kto stosuje PBNy?
PBNy są prywatne, bo są tworzone i administrowane przez jeden podmiot (najczęściej przez firmę SEO albo sporą agencję marketingową), który dba o jakość udostępnianych tam treści. Prywatne sieci portali są z reguły wykorzystywane jako jeden z punktów szerszej strategii reklamowej, co warto mocno zaznaczyć, ponieważ najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w stosunku do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają wygenerowanie sporej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest niestety to, że ich stworzenie to spory koszt, a później należy przeznaczać mnóstwo godzin na zachowanie ich na należytym poziomie.
Wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem, czyli jak wykorzystać możliwości PBN
Prywatne sieci serwisów bardzo dobrze sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To generalnie każda publikacja w sieci, gdzie widoczne są istotne dane kontaktowe firmy – jej e-mail bądź telefon, adres stacjonarny oraz nazwa. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również profil w mediach społecznościowych, profil w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym bądź artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.
Następny interesujący sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z podaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość pierwotnego artykułu, ponieważ napotykanie linków do niego na różnych stronach zewnętrznych traktują jako sygnał, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały pomocne, warte uwagi informacje. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych przede wszystkim z bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym, doradztwem finansowym czy medycyną.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO