Funkcjonują trzy popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju kluczowe jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę najczęściej:
– miasto (np. “gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Stare Miasto”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w przypadku podmiotów lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do odbiorców przebywających w danym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest wykorzystywana też wtedy, gdy firma ma niewielki budżet na promocję i nie może walczyć o pozycje na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon
Następny typ pozycjonowania to trafne i sprawdzone wyjście dla osób dysponujących niskim budżetem na reklamę. Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon to również znacznie niższa konkurencja. Istotne jest także to, że coraz popularniejszy jest trend wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Philips MG5720/15 srebrna,
– smartfon Samsung Galaxy A40 biały,
– obuwie sportowe Adidas Hard Court białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment towarów mogą efektywniej zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną funkcję przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Polski w piłce nożnej, Święto Pracy lub Dzień Matki. Ten typ pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta z odpowiednim wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. W większości wypadków trzeba zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść witryny internetowej.
Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]