Czym jest audyt SEO?

Audyt sklepu internetowego - dalsze informacje o tej usłudze.

Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza kontrolę firmy, przedsiębiorstwa bądź spółki pod kątem licznych czynników, m.in organizacyjnych i finansowych, a także ocenę perspektyw rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza zatem audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony www, sprawdzająca różne jej elementy, jak kod strony, strukturę nagłówków, meta opisy i tytuły, szybkość wczytywania się witryny i wiele bardziej i mniej znaczących aspektów. Poza samym wyliczeniem błędów oraz uchybień, w szczegółowym audycie SEO powinny być zamieszczone również sugestie co do rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO bada stronę www pod względem zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, dostępności, jak również prawidłowości kodu. Oprócz tego sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby wykryła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie oraz – co najważniejsze – zaleciła działania, które umożliwią ich naprawę.

Audyt SEO – płatny, a może darmowy?

Online znajduje się dużo narzędzi oraz stron, z wykorzystaniem których ekspresowo i bez opłat przeprowadza się audyt SEO witryny. Atuty tej opcji? Cena oraz szybkość. Minusy? Całe mnóstwo. Dema czy też bezpłatne narzędzia z niewielką liczbą opcji, są niedoskonałe. Jeśli już znajdą pewne błędy na stronie, to zwykle nie wszystkie. Sporo pomyłek (przykładowo w kodzie) zauważyć można tylko w trakcie analizy wykonanej przez człowieka, a nie oprogramowanie.

Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję trzeba poczekać zwykle od kilkunastu dni do ok miesiąca. Okres na przekazanie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego wykonania. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie kluczowe błędy obecne w witrynie. Jeśli strona została utworzona na ogólnodostępnym szablonie albo na platformie pokroju Magento czy Shoper, to problemów do naprawienia może być wiele. Jeśli witryna wolno się wczytuje i ma wręcz zerową widoczność na istotne dla klienta frazy, to również są to sygnały, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym rozwiązaniem.

Jakie błędy odkrywa audyt SEO?

Należycie zrealizowany audyt SEO może obnażyć szereg błędów strony, między innymi:

  • brak lub źle wykonana integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console),
  • powody słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do witryny dla robotów,
  • poprawność kodu witryny,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś elementów,
  • brak czy też nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość ładowania się strony w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne

.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]